BMW 502
BMW 502 Super V8 BarocoAngel

Vozidlo je z roku 1957 ( o dva roky mladší, než já ), pochází z Holandska, kde bylo velmi pečlivě renovováno. Z mého pohledu je třeba doladit několik detailů a seřídit karburátory.
K tomu mám ještě jedno BMW 501 jako "dárce orgánů".
BMW po seřízení a několika drobných opravách, z motoru trochu tekl olej, prošlo dovozní technickou a je přihlášeno na normální čísla. Už jsem k tomu nedostal "velký" techničák, který se od 01. 01. 2024 k autům nedává, ale jen ten nový, malý. 
Na STK jsem si vlezl pod auto do jámy a udělal jsem si tam pár fotografií podvozku, který musel být výrobně dost náročný, ale především drahý. Veškerá pohyblivá uložení podvozku, torzních tyčí a motoru jsou v poměrně složitých hliníkových odlitcích s mosaznými pouzdry. Obecně na vozidle je podstatně více hliníkových dílů, než bylo v té době na automobilech zvykem. Všechny odlitky mají moc hezký povrch, předpokládám, že vše už bylo lito do kovových forem. Na podvozku je spousta mazacích míst osazených mazničkami s kuličkou, někde jsou tzv. "Staufrovky". 
Je také zajímavé rozložení dílů pohonu, které je v pořadí - motor V8 - spojka - krátká spojovací hřídel - převodovka - kardanka - zadní tuhá náprava vedená pákami torzních tyčí a širokým trojúhelníkovým ramenem. Převodovka je tak uložena pod podlahou někde na úrovni předních sedaček. Díky tomu a uložení řadící páky pod volantem je vpředu úplně rovná podlaha bez typického "tunelu", který bývá u vozidel s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Aby byla tříhřídelová převodovka nízká, jsou hřídele uloženy netypicky vedle sebe, respektive stromeček je o maličko níž, než vstupní a výstupní hřídele. 
Vozidlo prošlo veteránskou testací, nicméně nechám ho na klasických číslech.

Fotogalerie

Počet fotografií: 20

Stránka 1 z 1